Monday, December 3, 2007

Minggu Melantak

Giler lahh last week keja dok makan-makan-makan-dan-makan...
Start dari hari Rabu sampailaa semlm input melebihi output.. Hehe..

Rabu

Lunchtime: Ada farewell lunch kat Madam Kwan's KLCC.
ramai2 makan nasik hidang berlauk yang best..
Aku makan nasik lauk sambal udang, kari ayam, ikan sweet sour, tauge goreng ikan masin, ayam goreng, acar tempe..
minum plak mango milkshake.. tu dia.. kenyang sampai jalan balik tu ngantuk2.. (^_^)


Petang: Gi turun minum ptg kat bawah.. release tension la konon.. hihi..
Makan roti pisang + teh tarik..


Malam: Mula2 sampai umah aku hentam mkn apple cheese brownie yg beli kat Secret Recipe.. time tu tader org kat umah.. mak pun x masak plak aritu tp diorg beli kat luar.. so malam tu aku mkn kuetiau kungfu pastu makan lagi 4 keping kek Secret recipe (Marble Cheese, Choc Cheese, Raspberry Cheese, Choc Walnut) campur sikit2.. kira tiap2 satu slice tu amik 1/4 laa.. hehe.. Giler kann...



Khamis

Pagi: Pagi ni mak masak mi goreng siap ada ayam goreng sekali. Aku bawak bekal gi opis.. Kenyang gilosss..
Pastu dlm dkt2 kul 11 lynn kol suh naik level 9 abiskan makanan.. aku pun ajak laa bdk2 opis yg kuat makan naik atas.. hehe.. tp aku cuma makan pulut panggang sebijik je sbb still kenyang lagik..

Petang: Ada mi kari plak. Mcm biasa Lynn tukang report kol aku suh naik atas lagik.. Kali ni oleh sebab aku x lunch aku mkn kaw2 punya.. hehe..

Malam: Ni aku x igt lak mkn ape.. rasanya mak masak nasik lauk banyak gila arini.. sbb nak abiskan semua barang dlm peti ais.. esoknya nk ke Kulim so nak offkan fridge.. Yg aku igt aku kenyang sangat2 makan mlm tu.. hehe..



Jumaat

Pagi: Singgah Shell isi minyak pastu sempat beli hotdog donut 2 bijik. Makan sambil driving. Terer kan. Oh ye.. today aku dtg awal gila.. kul 6.45 pg dh kuar umah gi antar Cu kat Putrajaya, pastu baru gi opis.. x silap aku dlm 8.10 pg dh sampai.. suma bdk opis kagum tgk aku sampai awal. Haha..

Tghari
: Actually dlm kul 10.30 pg kitorg turun bawah makan nasik. Kiranya brunch la ni. Nak tunggu makan2 kat level 9 tp takut x sempat sbb kul 11.30 ada meeting. Lgpun dh lama x pekena ikan bakar. Best jugak..

Petang: Menu ptg ni laksa. Aku x baper gemar mkn laksa sebenarnya tp lapar kan.. mmg rezeki laa..

Malam: Malamnya kat umah Pak Long ada sesi bergambar family. Aku, Kanda + Wun malas nk gi tp mak kena ada sbb diorg nk amik gambar adik-beradik kan.. Seb baik ada makan2 sekali so sampai2 umah Pak Long je aku terus tinjau meja makan tgk menu. Hahaha.. tapi x makan byk sgt sbb letih so selera kurang sket (konon).. mkn mihun goreng ngan carrot cake yg Mak Long buat.. huiii kek Mak Long tu mmg sedap gila laa.. aku rasa cam nak tapau je buat mkn2 on the way to Kulim.. huuuu... pas amik2 gambar (aku malu je sbb pakai selebet nak mampus) + sesi beramah-mesra-sembang2-kutuk2 kitorg pun mintak diri sbb nk kena bertolak ke Kulim dah...



Sabtu


Pagi: Dalam kul 3.30 pagi kot kitorg berenti kat R&R Sungai Perak.. Ni laa satu2nya R&R yg aku penah jumpa ada escalator.. haha.. pastu toilet bersih sgt sampai nak duduk pun rasa syg.. time ni aku x mkn byk cuma roti bakar 1 set (4 keping je)..
Pastu kitorg sampai Kulim around 6 kot.. tgk umah dulu pastu gi solat kat masjid.. pastu round2 Kulim tp part ni aku mamai + tido jek.. sedar2 pun sbb diorg nk berenti makan.. singgah laa kat Nasi Kandar Berkat Sejati.. aku makan roti bom + idli seketul.. pastu baru kitorg gi umah + start laa operasi mengemas..

Lunchtime: Gi balik Nasi Kandar Berkat Sejati.. beli nasik kandar.. aku makan lauk daging kambing yg sgt lembut pastu makan cendol.. hoho..

Malam: Haaa... malam ni laa yg aku rasa paling gila sekali makan.. mula2 around 7.30 aku ngan Kanda kuar mkn kat Mesra.. aku makan char kuey tiau, pastu chicken grill kongsi ngan kanda.. balik umah tgk2 Uncle Mani + Aunty Esther ada pastu diorg ajak gi mkn.. Diorg bawak kitorg suma gi Kulim's Club.. Uncle Soka + Joshua pun join sekali.. hoho.. aku makan sket2/kongsi2 capati, bihun goreng singapore, tomyam, sandwich.. pastu utk diri sendiri order Chicken Maryland.. Giler kan.. rasanya dlm sejam je lepas aku dh makan ngan Kanda tadi.. pastu diorg yg belanja plak tu.. hohhohohohoh...



Ahad

Pagi: Dlm kul 9 lebih camtu Uncle Mani, Aunty Esther + Joshua dtg ajak kitorg mkn nasik lemak.. Sedap betul laa nasik lemak tu.. nyum2.. aku mkn dlm 1 1/2 pinggan.. hehehehe..

Tghari: X lalu sgt nk mkn.. letih kot.. masing2 pun cam tader mood nk berenti mkn.. tp before that ada laa beli benda utk kunyah2 dlm keta.. haha.. sempat berenti mkn burger seketul je..

Malam: Pas lori dh sampai + angkut2 brg, kitorg gi Haji Tapah.. kira nak belanja uncle yg bawak lori tu laa.. sbb dia byk benor tolong angkut2 barang.. time ni aku mkn nasik beriani kambing.. hoho kenyang sgt2..


Sekian laa cerita pasal makan2 aku.. pasni aku akan cerita pasal trip ke Kulim tu pulak :)

1 comment:

Anonymous said...

mak aih...mmg mentekedarah habis la...=)