Friday, August 28, 2009

Saya Sakit Gigi

Kelmarin start sakit gigi balik.
Rasa berdenyut2.
Masa berbukaa pun tak berapa lalu nak makan.
Makan pun kena kunyah slow2.

Sudahnya semalam aku terpaksa bersahur dgn quaker oat je.
Tak boleh nak mengunyah punya pasal.
Mula2 sakit sebelah kanan je, alih2 kat belah kiri pun sakit sekali.
Kepala pun terus sakit sekali.
Terpaksa decide jumpa dentist.

Nak pegi dentist pun bukannya senang.
Tengahari tu nak kena bagi si kenit ni tido dulu.
Nasib baik Kanda balik, dia pun tak berapa sihat.
Nih gara2 meredah hujan kat param kelmarin kot.
Dia cakap doktor bagi mc 2 hari.
Tapi aku mintak gak Kanda bawakkan aku ke dentist.
Mula2 igt nak pegi kat Selayang Baru tpt aritu, tapi tukar fikiran sebab teringat dentist kat situ garang. Nanti makin sakit aku. Haha..
So nak pegi kat Sri Gombak je lah, lagipun doktor melayu.

On the way, tayar pancit pulak.
Ntah mana datang ada kunci terbenam kat tayar.
Adehhh.. tensen betul..
nasib baik kedai tayar kat depan tu je..
nasib tak baik pulak kena tukar tayar baru..
dah laa baper bulan lepas baru je tukar semua tayar..
agak tertekan lah jugak, tapi nak buat camana kan..

Dentist yg dekat kedai tayar tu tutup la pulak.. break..
so pegi yang lagi satu..
nasib tak ramai orang, tp lama gak tunggu..

Pastu doktor check2.. kebas mulut kena bius..
rasa cam bengkak semacam je..
lama gak..
kesimpulannya yang belah kanan geraham bongsu aku nak kena cabut..
sebab dia tumbuh mcm senget kira tak cukup space..
tu yg jadi bengkak tu..
pastu yg belah kiri, yg lubang aritu dah kena infection.
yg tu plak nanti kena decide either nak kena cabut or buat root kernel.
Tapi kata doktor yang payahnya bab ubat lah..
since aku breastfeed Aliff, takleh nak bagi antibiotik biasa.
kena bg yg special tp slow laa kesan dia..
kira aku suffer laa dulu sakit gigi tu..
alahaiii bab tu yang tak sanggup tu..
tapi aku takleh stop menyusu Aliff..
dak tecit ni bkn nak minum susu formula..
so terpaksa lah redha je..

Lepas 3 hari kena dtg balik..
pastu dapat mc 2 hari..
bab nih best lah sebab campur lagi 3 hari dapatlah cuti 5 hari..
yihaaaa...
tapi takdelah best mana pun kalo asik dok menahan sakit je..
tadi nak makan pun punyalah susah..
rasanya memang kena makan bubur lambuk ajelah ni.. huu..

Sekian kisah saya yang sakit gigi..
Doakan lah gigi saya cepat2 sembuh ya.. :P


Gambar hiasan yang takde kena-mengena..
Anak bujang tengah goreng gitar mainan..
Rockstar in the house!

No comments: