Friday, March 27, 2009

Oops I Did It Again!!!

Yes, I did it again..
Aku hilangkan Kanda punya handphone buat kali ke-2..
The first time masa kena warded kat Hospital Selayang when I was 7-months-pregnant..
And the 2nd one was today..

Bad day today...
Semalam hantar kereta pegi servis, my bro amie told kena tukar tayar keta..
tayar keta belakang dah haus sangat2.. sampai nampak besi..
so decided pegi kedai tayar this morning, and plan nak masuk opis as soon as everything settled..

But.. but... kita hanya mampu merancang, tapi Allah yang menentukan..

Mula2 pegi singgah Perodua Service Center yang dekat ngan umah tu..
Niat di hati nak tanya pasal pasang seat-belt belakang..
diorg kata kena buat appointment dulu tp since masa tu tgh takde orang, diorg boleh pasang..
tp kena buat inspection lah, kena charge RM15 for that..
so I said okaylah, x payah susah2 nak datang next time.. :)
Oh yes, besides the seatbelt, beli jugak cap utk tayar yg hilang tu..
ntah mana ilang pun tatau..

Dlm sejam lah jugak setel..
based on inspection, as usual macam2lah recommendations yg dia bagik..
blablablablablaaaa...
lepas tu pegi kedai tayar pulak..

Original plan nak tukar 2 tayar je..
lepas tu Kanda kata dia bleh sponsor the rest so tukar semua sekali..
Yay! Thanks a lot Kanda busyuk!!!
Lepas check2, absorber pun nak kena tukar.. adehhh...
pastu apetah lagik kena tukar jugakkk...
pendek citer, tukar itu tukar ini, the total cost RM770..
warghhhhh... musnah harapan + cita2 nak bershopping bulan ni!!!
Luckily Kanda sponsor (read: pinjamkan) sket.. hihi..
So this month I spent more than 1k for car only..
gila kentang!!!
Semalam servis je dah nak dekat RM300, sbb kena tukar drive shaft sama..
Pastu earlier renew roadtax + insurance, total about RM420..
Monthly loan RM580.. wahhh calculate lah sendiri..
Ngeriiiiii...
Luckily dapat claim rebate minyak so boleh lah cover sket.. (sket je pun!)

Masa siap tu dah almost 3 pm..
so terpaksa kensel niat nak masuk opis lah..

Next, headed to Bank Muamalat sbb Kanda nak bayar loan umah..
then pegi Jalan Ampang sbb I need to bayar my hutang Citibank & Alliance..
Entah mcm mana, aku letak hp Kanda atas riba, and masa dia drop aku depan Citibank tu, aku macam terlupa sangat2 pasal phone tu..
Tak sedar pulak terjatuh..
Bila dah setel ngan both, aku pegi kat kereta and Kanda tanya mana hp dia, baru aku realize yg aku tak pegang pun hp tu tadi..
Panik gila.. pegi balik kat tpt yg Kanda drop aku..
Tapi paham2 ajelah, di tengah2 KL, depan bus stop yang amat sibuk tu, mustahil lah nak jumpa balik hp dia..
Kesian sayang.. hp tu dia baru beli tak sampai setahun.. huuuu..
terasa bersalah yang amat...
Seriusss aku rasa mcm down giler..
seb baik Kanda tak marah (tp kalo dia marah dlm hati mana nak tau..)

Takpe ye sayang..
kalau ada rezeki nanti I ganti balik ur phone ehh..
huuuu....

No comments: