Wednesday, May 21, 2008

Gone Baby Gone

What would you do?

- Doing the right thing, eventhough it may not be the best thing for her... OR
- Doing what you think best for her, but principally it is not the right thing to do..


Me + Kanda watched a movie last nite, which is one of the best movie in my personal list so far...
Personally I gave my rating 4.9 out of 5.. I have to minus 0.1 because of too many foul language, which made me cover my tummy with a pillow, just in case becoz my baby already can hear at this stage.. haha..

"Gone Baby Gone", the story is simply about a missing child in the neighbourhood. Tapi cerita sebenar di sebalik 'kehilangan' budak berumur 4 thn si Amanda dikupas satu-persatu sepanjang cerita ni.. Banyak benda yang tak disangka2, very unexpected, yang membuatkan aku menonton cerita ni dengan emosi yang bercampur2.. kejap sedih, kejap geram, kejap menyampah, kejap kesian, kejap saspen.. sampai ada masanya meleleh gak air mata aku bila part2 yg aku rasa touching giler..

Aku xmau komen pasal jalan cerita yg bg aku cukup superb, cuma yg byk membuat aku terkenang2 citer ni adalah satu scene yg mana hero kena buat decision... kalau dia decide utk buat benda yg betul, mungkin decision yg dia buat bukanlah yg terbaik untuk Amanda... tapi kalau dibiarkan, mungkin Amanda akan dpt kehidupan yg lebih baik, tapi itu bukanlah perkara yang sepatutnya dia lakukan.. Kat sini kita dpt tgk si hero berperang antara pendiriannya dgn emosi.. Aku bet kalau org perempuan (termasuklah aku jugak), dah semestinya akan bertindak ikut emosi.. Oh aku x reti laa nk explain apa perasaan aku tapi cerita ni mmg best + wajib tgk..

Oleh itu, cepat2lah download kt internet atau gi cari cd kt kedai2 video sbb kat wayang dh x tayang dh citer ni.. :)

No comments: